Nowa ustawa o aktywach cyfrowych ustanawia ścieżki rejestracji dla SEC, CFTC

Kolejna ustawa o aktywach cyfrowych została przedstawiona Izbie 20 lipca: wspierana przez Republikanów ustawa o innowacjach finansowych i technologii na potrzeby XXI wieku.

Ustawa ma na celu sformalizowanie ścieżki regulacyjnej dla giełd aktywów cyfrowych w celu rejestracji w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) w ramach systemu, który pozwoliłby im notować i handlować cyfrowymi papierami wartościowymi, towarami i monetami stabilnymi. Zapewnia oddzielną ścieżkę rejestracji cyfrowych giełd towarowych, brokerów i dealerów w Commodity Futures Trading Commission (CFTC).

Podmioty, które składają zawiadomienia o zamiarze rejestracji dowolną drogą, zapewniają ograniczone zwolnienie z działań egzekucyjnych ze strony SEC do czasu wydania przez komisje dalszych zasad dotyczących rejestracji i zgodności.

„Po wysłuchaniu członków po obu stronach korytarza, administracji Bidena i interesariuszy, komisje Izby Reprezentantów ds. Usług Finansowych i Rolnictwa wprowadzają dziś przełomowe przepisy w celu ustanowienia funkcjonalnych ram regulacyjnych, które będą chronić konsumentów i utrzymywać innowacje w Stanach Zjednoczonych”, powiedział kongresman French Hill (R-AR).

„Ta ustawa nie tylko zapobiegłaby kradzieży miliardów funduszy klientów przez FTX, ale także ustanowiłaby solidną ochronę konsumentów i jasne zasady ruchu dla uczestników rynku. Nie mogę się doczekać, aż w przyszłym tygodniu ta historyczna ustawa zostanie rozpatrzona przez obie komisje Izby Reprezentantów ds. Usług Finansowych i Rolnictwa”.

Ustawa zawiera szereg innych przepisów dotyczących wszystkich aspektów branży zasobów cyfrowych. Definiuje „aktywa cyfrowe” jako „każdą wymienną cyfrową reprezentację wartości, która może być posiadana na wyłączność i przekazywana między osobami, bez konieczności polegania na pośredniku, i jest zapisana w zabezpieczonej kryptograficznie, publicznej księdze rozproszonej”.

Zasoby cyfrowe i sprzedawcy towarów są zobowiązani do przechowywania aktywów klientów w sposób minimalizujący ryzyko dla konsumenta lub ryzyko nieuzasadnionej zwłoki w udzieleniu mu dostępu do tych aktywów. W tym celu SEC byłaby również zobowiązana do wydania przepisów w ciągu 180 dni od uchwalenia ustawy, które określałyby standardy, których muszą przestrzegać dealerzy.

Istnieją również przepisy ukierunkowane na wspieranie innowacyjności w branży. Ustanowiłby Wspólny Komitet Doradczy ds. Zasobów Cyfrowych między CFTC a SEC. Komitet składałby się z zainteresowanych stron na rynku zasobów cyfrowych i przedstawiałby rekomendacje obu agencjom dotyczące ogłoszenia nowych zasad dotyczących zasobów cyfrowych.

Wydanie projektu ustawy zawiera również mocno pochylony arkusz „mit kontra fakt” wydany wspólnie przez komisję Izby ds. Rolnictwa i Komisję ds. Usług Finansowych. Zawiera pewne mity i fakty dotyczące samych propozycji, takie jak „MIT: Kongres zasadniczo zmienia sprawdzone w czasie amerykańskie przepisy dotyczące papierów wartościowych i towarów, aby uwzględnić aktywa cyfrowe. FAKT: Kongres dostosowuje bardzo konkretne sekcje amerykańskich przepisów dotyczących papierów wartościowych i towarów, aby zapewnić SEC i CFTC uprawnienia potrzebne do regulowania rynków aktywów cyfrowych”.

Zawiera również stosunkowo przyziemne obserwacje, takie jak „FAKT: Nie wszystkie aktywa cyfrowe są papierami wartościowymi. Podczas gdy niektóre aktywa cyfrowe mogą być oferowane w ramach umowy inwestycyjnej, a niektóre mogą być tokenizowane, kluczowe znaczenie mają jasne ramy określające, kiedy aktywa cyfrowe nie są papierami wartościowymi”.

Ale potem zawiera bardziej upolitycznione twierdzenia, takie jak „MIT: aktywa cyfrowe ułatwiają przestępstwa finansowe, takie jak pranie brudnych pieniędzy. Ustawodawstwo legitymizowałoby szkodliwy przemysł”. Poprzednie przesłuchania komisji w sprawie ustawodawstwa dotyczącego zasobów cyfrowych ujawniły pewne różnice zdań w Kongresie co do tego, czy odrębne regulowanie branży jest pożądane, czy osiągalne.

Ustawa po raz pierwszy weszła w życie w czerwcu, kiedy republikanie Patrick McHenry (R-NC) i Glenn Thompson (R-PA) opublikowali projekt legislacyjny mający na celu zapewnienie jasności i wypełnienie luk regulacyjnych przy jednoczesnym zrównoważeniu potrzeby innowacji z potrzebą ochrony konsumentów.

Ustawa Financial Innovation and Technology for the 21st Century Act dołącza do ciągłego strumienia nowych propozycji prawnych dotyczących aktywów cyfrowych wychodzących z Kongresu.

Na początku tego tygodnia senatorowie Jack Reed, Mike Rounds, Mark Warner i Mitt Romney przedstawili ustawę o wzmocnieniu i egzekwowaniu bezpieczeństwa narodowego kryptowalut. Wniosek ma na celu ułatwienie przestępczości cyfrowej i uchylanie się od sankcji poprzez poddanie usług DeFi tym samym wymogom, które mają zastosowanie do tradycyjnej firmy.

Być może najbardziej drastycznym krokiem jest postanowienie ustawy, że w przypadku braku możliwej do zidentyfikowania osoby kontrolującej firmę DeFi, każda osoba, która zainwestowała ponad 25 milionów dolarów, będzie odpowiedzialna za zgodność firmy z przepisami i regulacjami.

Jeśli chodzi o nową ustawę, zarówno Komisja ds. Rolnictwa, jak i Komisja ds. Usług Finansowych mają się spotkać w przyszłym tygodniu, gdzie propozycje nieuchronnie zostaną uzgodnione.

Obejrzyj: Komisarz SEC, Hester Peirce, o kwestiach związanych z polityką Blockchain stowarzyszenia BSV Blockchain Association

Autor : BitcoinSV.pl

Źródło : New digital asset bill establishes registration pathways for SEC, CFTC – CoinGeek

Author: BitcoinSV.pl
CEO